En till baby?

Vi tror inte att vi ska ha några mer barn nu, fast helt säkra är vi inte. Jag frågade ungen vad hon tycker: "Tycker du att mamma ska ha en till baby i magen, eller räcker det med Babyn?" Hon tänkte i ungefär en sekund och sa sen: "Det räcker med babyn." Hon har nog rätt! Speciellt eftersom babyn just bajsade på mig (blöjan läckte ut gult babybajs) och det var så äckligt att jag tänkte att det gör inget om detta blir vår sista baby... tror jag. Finns det nån läsare som är säker eller inte säker på om de vill eller inte vill ha fler barn...?


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag är faktiskt inte säker på att jag vill ha fler barn trots att jag bara har ett. Jag är så himla nöjd med hon jag har och jag har så svårt att tänka mig att någon annan ska komma och ta plats från henne. Dock är Oskar säker på att han vill, helst i förrgår om han fick bestämma, så en till kommer det bli. Men inte än.

2010-05-23 @ 21:19:57
URL: http://asonet.blogg.se/
Postat av: Slummy Mummy

Åh men sådär tänkte jag lite också. När jag var gravid kändes det ibland sorgligt att ungen snart inte skulle vara enda barnet längre och jag kände mig nästan skyldig, för att jag trodde att det skulle bli jättehemskt för henne eller nåt. Men hon verkar bara tycka att det är kul att vara storasyster. Och jag älskar babyn lika mycket som ungen, vilket jag inte var säker på att jag var kapabel till... Det blir nog bra för er med! Get going... hehe! :)

2010-05-23 @ 22:17:16
URL: http://slummymummy.blogg.se/
Postat av: CC

Babyn ser tveksam ut till att försöka stå o bli lyft i håret av storasyster ;)

2010-05-23 @ 23:55:22
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Söt bild av er tre! Skönt att ni kom hem okej.



Jag tappade dock aptiten av texten... eh... i fortsättningen ska jag komma ihåg att inte äta samtidigt som jag läser barn- och babyblogg... ;)



2010-05-24 @ 19:27:53
Postat av: Åsa

Exakt så tänker jag också. Hur man man möjligen älska någon annan lika mycket, har man så mycket kärlek liksom. Men nu vet jag ju att det går, när du säger det emnar jag. Kommer somsagt bli syskon men exakt när det blir vet jag inte, eventuellt redan i höst. Eventuellt.



(jag svarar alltid på mina kommentarer i min blogg och kolla alltid, nästan, i bloggarna jag har kommenterat om jag har fått svar)

2010-05-24 @ 21:24:39
URL: http://asonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0