Telefonsamtal från helvetet

Jag pratade nyss i telefon med en kär vän i Sverige. Eller försökte prata kanske man ska säga. Ungen var nämligen trött, förkyld (igen), mammig och jättegnällig. Hon satt i mitt knä och gnällde, skrek och grät under stor del av samtalet fast en gång ville hon gå ner men då ramlade hon genast och slog sig och ville komma till mamma igen storgråtande. Min vän har inga barn själv, hon vill inte ha några, och ännu mindre så efter nu ikväll... Det var verkligen som att alla klichéer om hur ungar kan vara blev bekräftade! Snoriga, griniga, jobbiga. Men men, det är ju inte alltid så, tur det, för då hade väl nästan ingen velat vara förälder.

Detta är ungen under ett annat telefonsamtal när hon var snäll, rolig och gullig! För att påminna mig själv. Ibland glömmer man ju nästan hur DET kan vara... Nu sover hon iaf, skönt för alla!


Kommentarer
Postat av: CC

haha, ja tänk sedan när du kommer ha TVÅ att hålla reda på ;)

Äsch, jag vill inte ha barn helt enkelt, varken snälla eller griniga. Vi får göra ett nytt försök snart :)

2010-01-15 @ 23:32:21
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja sånt där kan vara jobbigt.. Fast hon är världens sötaste även när hon är jobbig. :)

2010-01-16 @ 14:33:04
URL: http://inmythirties.blogg.se/
Postat av: eva

She's so gorgeous! :) She will be a very cosmopolitan girl!

Nice blog, you all look so lovely and happy in the pictures! Thanks for the link



Evitas

xxx

2010-01-24 @ 12:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0