Äckligt?

Vad som är äckligt är ju olika om man frågar olika personer. Själv tycker jag att synligt smuts är rätt äckligt, men jag är inget renlighetsfreak som disinfekterar i köket eller tvättar ett par jeans efter att ha använt dem en gång... Jag har inte heller bacillskräck, tvärtom tror jag att lite baciller är nyttigt och stärker immunförsvaret och minskar risken för allergier. Så om tex ungen tappar en bit macka på golvet så blir jag inte hysterisk om hon tar upp den och äter den. MEN... igår hände nåt som t.o.m. jag tyckte var äckligt! Ungen var kladdig om munnen efter middagen och karln gick och hämtade en sån där skursvamp som han tycker om att ha liggande i vasken, lite lätt rutten. Och han torkade ungen runt munnen med den! Då sa jag ifrån att det får han inte göra igen för det är äckligt. Vad tycker ni om vad som är äckligt?

Kommentarer
Postat av: Nettan

Urk... Hushallspapper kanske e en bra ide :) kram / N

2010-02-27 @ 14:11:44
Postat av: CC

OMG!! Det var nog det äckligaste jag hört sedan jag såg roaches i the Valley ;) hmmm eftersom vi känner varann vet du var jag står i äckel/bacillfrågan haha. MEN jag tror att each to their own... själv tror jag inte det var någon slump t.ex att jag inte blev sjuk mitt i svinflunsaperioden både i USA o här hemma :D

2010-02-28 @ 00:22:48
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Postat av: Long live the 80´s

Ja, det var verkligen äckligt! Disktrasor och svampar vimlar av bakterier. De ska sköljas ur, hängas på tork och bytas ofta!

2010-02-28 @ 13:43:06
Postat av: Emma

En gång råkade jag torka mina händer på en disktrasa av misstag för den såg ut som en handduk. Usch! Jag är inte heller så hysterisk med baciller och sånt (har vi samma uppväxt eller, haha) men disktrasor är oftast rätt äckliga tyvärr. Så jag håller med dig!

2010-02-28 @ 20:25:17
URL: http://inmythirties.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ämen fy fan, det var bra äckligt och jag är inte ens särskillt känslig.

2010-03-01 @ 18:22:23
URL: http://asonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0