Ungen kan själv!

Nu får man betalt för gammal ost... När jag var liten så sa jag tydligen ofta "Slummy Mummy kan SJÄLV!" (Eller ja, nej, jag hette ju inte Slummy Mummy då men ni kan tänka er.) Och då fick mina stackars föräldrar vänta i timmar medan jag själv klättrade in i bilstolen eller satte på regnbyxor eller vad det nu var. Ungen har nu börjat med detta. "Ungen kan SJÄLV!" säger hon och så får man tex inte hjälpa henne på med stövlarna utan måste istället snällt sitta och titta på när hon tar på dem på fel fot, bak och fram, eller inte klarar att dra upp dem ordentligt, etc. Ibland kan man hjälpa till lite utan att hon märker det för hon är så djupt koncentrerad på det hon gör. Men ibland kan hon faktiskt själv! Hon börjar bli ganska stor och duktig.

Kommentarer
Postat av: CC

Minns att du berättat detta för mig att du var sån...hon är sin morsa upp i dagen m.a.o :)

Själv var jag inte sån alls, gillade service redan då haha

2010-04-06 @ 13:11:25
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha jag hoppas att jag aldrig får barn som är lika mig i sättet. :) Fast du är ju gullig så det är bara bra om ungen är lik dig.

2010-04-06 @ 19:49:25
URL: http://babbelbloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0