Första närkontakten med snö

Här i England brukar det ju inte alls komma lika mycket snö som hemma i Sverige... så idag var första gången någonsin som ungen fick leka i snö! (fast det är bara ganska lite) Hon verkade förundrad, tog några tveksamma steg och kände försiktigt på snön med händerna. Men efter ett tag började hon springa omkring och se glad ut. Nu är hon lämnad på dagis så det är lugnt och skönt hemma, fast jag måste snart ge mig ut och julshoppa lite. Dubbdäck finns typ inte här så man får köra försiktigt...
Och dagens andra glada nyhet är att jag fick sova ut för första gången på hur länge som helst! God sömn gör så mycket för välbefinnandet, eller hur? Ungen har varit krasslig länge och har tagit för vana att vakna kvart i 6 varje morgon. På sistone har jag låtit henne skrika... "OÄÄÄHH BUHUHU KOMMA MAMMA!" men inte gått till henne. Hon kanske har fattat att mamma inte vill gå upp mitt i natten, för idag sov hon till 7.30, halleluja.
Visst är det svårt att tänka ut bra julklappar till folk? Jag har inte inspiration för att köpa nåt till nån egentligen men det måste man ju. Karln fantiserar om en Harley Davidson motorcykel, det får han inte men jag ska nog åka till Harley-affären och köpa en mugg som han sa att han gillade när vi var där en gång. Hoppas han nöjer sig med det så länge. Och ungen fattar inte vad jul är ännu så hon får inte så mycket julklappar heller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0