Dummy Fairy / Napp-fe

Ungen börjar närma sig 3 år och nu tycker vi att det är dags att hon ska sluta med sina nappar! Jag är rädd att hennes tänder håller på att bli påverkade, plus att det är mycket bråk angående napparna. Hon får bara ha dem i sängen men hon försöker hela tiden nappa åt sig dem (haha) när vi inte ser. Vi har sagt till henne att Dummy Fairy kommer snart och tar hennes nappar och ger henne en present. Det blir nog nu på lördag. Mitt snälla kusinbarn Ebba har ritat en jättefin Dummy Fairy som ska ligga bredvid presenten så att ungen kan se hur hon ser ut. Är det nån som har erfarenhet av att sluta med napp, hur gammal, hur gjorde ni och hur gick det?


Kommentarer
Postat av: Maria

Jättefin Dummy Fairy, Ebba är så duktig! Jag har inga erfarenheter av detta, Linus tog ju aldrig napp. Men Alva gör, så du får tipsa mig sen.

2011-01-26 @ 15:06:55
Postat av: Nettan

Karolina höll hart i sina nappar, tom 5 aa... En dag tog vi dem mot "muta" hon fick välja vad hon ville ha o vi köpte det (tror dte var ngt till hennes docka) Var ngra hemska gnagande nätter men sen gick det bra. O hennes tänder ser ok ut trots det :)

2011-01-26 @ 15:27:49
Postat av: Ebba

Hahaha va kul att du lade in den här...:)Hoppas att Ellie blir glad

kramkram:)

2011-01-26 @ 16:35:35
Postat av: Cia

Jag skulle inte rekommendera den metod som min dotter kom på alldeles själv när hon var tre. Hon ramlade och slog i framtänderna så att de blev lite lösa och då fick hon ju inte använda nappen. Lite väl brutal avvänjning. Min son sög varken på napp eller tumme.

2011-01-27 @ 10:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0