Ny Prime Minister

David Cameron från Conservatives har nu blivit ny premiärminister här i England! Labour har fått flytta ut från 10 Downing Street efter 13 år vid makten. Detta efter flera dagars diskussioner mellan alla partierna sedan valet i torsdags. I vanliga fall brukar antingen Conservatives (högern) eller Labour (vänstern) ha egen majoritet, men nu blev det ett s.k. hung parliament där ingen fick egen majoritet. Conservatives och ett parti som heter Liberal Democrats har nu bestämt sig för att jobba ihop och bilda en regering. Jag vet faktiskt inte exakt vad Lib Dems står för, det är typ inte många som vet. De är egentligen mest vänster tror jag, läste i en tidning att de flesta partimedlemmar har skägg och sandaler... Hur som helst tänker jag att det kanske kan vara bra med en koalition, så att de 2 regeringspartierna kan hålla lite koll på varann, istället för att det är en enväldig härskare liksom. Jaja, vi får se. Jag och karln tycker i alla fall att det är kul med lite förändring även om ingen av oss bryr sig så himla mycket om engelsk politik och vi får ju inte ens rösta eftersom vi är utlänningar.


Kommentarer
Postat av: AMAIA LAYLA

Tack för tipset? Hur är stället i sig, lite mer high end eller billigare butiker? :) Vore kul att kunna shoppa mycket :)

2010-05-12 @ 14:51:24
URL: http://amaialayla.blogg.se/
Postat av: CC

helt off topic: testa ABBAs tonfiskpastej på tub medan du är här, tror du kommer att gilla den :)

2010-05-15 @ 00:02:57
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0