Pomfritt = babymat?

Babyn har ätit pomfritt! Eller i alla fall sugit på ett. Hon är 3 1/2 månader nu och alltid hungrig trots att hon får jättemycket mjölk hela dagarna. Här i England är det inne med "baby led weaning" vilket är att babyn själv får hålla mat i händerna och suga/äta om den vill. Så jag fick ett infall att testa det igår kväll. Babyn fick ett pomfritt i handen. Hon började genast suga på det. Efter ett litet tag tänkte jag att det räckte så jag tog det ifrån henne. Då började hon gråta otröstligt. När hon fick tillbaka pomfrittet slutade hon omedelbart att gråta och började suga på det igen. Knäppt va? Vi trodde inte våra ögon. Sen dess har hon även fått äpplepure och babyris, vilket kanske är lite mer passande. Hon åt några skedar av båda. Ok, man ska egentligen inte ge mat innan 4 månader men mina moderliga instinkter sa att hon är redo. Hoppas att jag snart inte behöver vara mjölkkossa typ non-stop!


Kommentarer
Postat av: Kristina

Låter spännande! Blir det hamburgare idag då?:)

2010-07-01 @ 10:32:17
Postat av: Maria

Hahahaa, jag tycker bara du ska ge henne pommes frites och så säga det på barnavårdscentralen sen. Kolla deras min liksom.

2010-07-01 @ 20:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0