Älg!

Glömde säga att vi såg en älg när vi var i Sverige! Jag har sett älgar innan men karln och ungen hade inte det, trots att vi har varit ute i skymningen och letat ett antal gånger innan... Nu var det just i skymningen, när mamma hade hämtat oss på flygplatsen och vi körde på en liten grusväg på väg till vårt sommarställe. Då helt plötsligt får vi syn på en ganska stor mörkbrun älgko i skogsbrynet nära vägen. Ingen sa något, vi bara tänkte "nämen är det en älg???" men ingen sa nåt förrän vi hade kört förbi. Sen backade morsan tillbaks, den stod kvar och vi glodde på den ett tag. Kameran låg i bakluckan tyvärr och jag satt inklämd mellan 2 bilstolar i baksätet, så tyvärr kunde jag inte fota. Men jag hittade denna bilden på internet, den såg ut ungefär så fast den var lite mörkare. Har ni sett älgar nån gång?



Kommentarer
Postat av: Maria

Javisst, sett älgar flera gånger. Läskigast var en gång när mamma, jag och Emma hade varit på hårdrocksfestival i Bohuslän (bl.a. med Nasty Idols!, du var nog i London) och skulle hem till Spån. Då kommer det först en älgko över vägen och sen hennes unge. Det var på ganska långt håll så det var inte nära att vi körde på dem, men visst får man respekt för dem och vill inte krocka. Skymning den gången också.

2010-07-01 @ 20:32:20
Postat av: Emma

Den gången Maria beskriver minns jag inte. Jag minns dock festivalen och att jag klämde min tumme i bildörren. Aj.



Jag och Emil såg en älg igår när vi var ute och gick. Vi gick handfatsrundan på Spån och när vi var inne i skogen kom det plötsligt en älgko och hennes kalv och korsade stigen. Emil drog som en galning i kopplet och jag var bara tacksam att han var kopplad. Det var häftigt!

2010-07-02 @ 12:00:53
URL: http://babbelbloggen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0