Snökaos i England

Det började snöa idag


och nu ser det ut så här


Det är ju inte så himla mycket snö med svenska ögon sett, eller hur? Men tydligen är många skolor och jobb stängda och det har varit massor med trafikolyckor, för engelsmän vet inte ens vad vinterdäck är och det är dåligt med sandning... Man talar om arktisk kyla på nyheterna trots att det bara är ett par minusgrader! Ha, folk skulle bara dö om de kom till Sverige! Fast där funkar ju i och för sig allt bättre fast det är mycket snö, och de flesta har ordentliga kläder på sig.
Vi har åkt lite pulka i backen på bilden, vi hade såklart ordentliga vinterkläder, men det var fullt med ungar som bara hade blöta och kalla träningsbyxor och tunna jackor på sig. Suck...

Kommentarer
Postat av: Peter W

Hej där! Din blogg är jätterolig, och det säger jag inte för att vara snäll! eller jo, det gör jag ju, för annars hade jag ju inte orkat skriva det här inlägget, men jag menar det verkligen.



Ja, jag är tramsig.



Skall tvinga frun att läsa den också.

Och nu kommer min dagsfärska tonåring och tycker att det är kul att Ungen är tvåspråkig, vilket jag instämmer i.

2010-01-07 @ 22:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0