Oj...

Hittade de här potatisarna i ett skåp, de var "bäst före" nån gång i september.


Nog för att vi ibland äter mat som är lite för gammal men detta skulle vara att överskrida gränsen. Tror att det var min pappas fel för han var här och hälsade på i september och det var nog han som lade dem i skåpet istället för i kylen. Jaja.
Fick mig att tänka på en gång för rätt länge sen när jag var hemma hos min mamma och hälsade på, tror att nån av mina syrror var med också och plötsligt fick vi lust att steka hamburgare som fanns i frysen. Åh har du hamburgerdressing? sa vi. Ja det finns nog i kylen, sa mamma. Det fanns det, men den var bäst före 1987 eller nåt i den stilen! Ungefär 10 år för gammal.

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha ja jag minns det med hamburgerdressingen. Det var du och jag som skulle göra hamburgare.

2010-01-17 @ 12:22:57
URL: http://inmythirties.blogg.se/
Postat av: CC

Hmmm jag skulle kunna berätta en del historier om saker som fått eget liv i mitt kylskåp under åren ;) men hinner inte just nu..

2010-01-17 @ 16:43:48
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Postat av: Nettan

Ha ha ha... Verkar som om Bengt o Christer e släkt ;)säger no more men du förstar nog...

2010-01-19 @ 00:21:59
Postat av: Anna

Sådär lyckas jag ofta göra med potatis också. Handlar med goda föresikter men så blir de ju inte ätna...

2010-01-26 @ 22:36:08
URL: http://storiesfromthecity.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0