Ögon som lyser i mörkret

Den här pyjamasen fick ungen i julklapp av morfar. (från Lindex men den verkar inte finnas längre) Ögonen är självlysande och lyser alltså i mörker! Den här bilden tog vi inne på vår kolmörka toalett. Men ojdå blixten råkade visst vara på! Sen provade jag utan blixt men det blev bara helt mörkt. Så ni får föreställa er ögonen... lysande i en vitgrön färg. HUUU!



Jag läste nånstans att det finns föräldrar som vägrar klä sina flickor i rosa för att det är en sån mesig färg och de inte vill följa könsstereotyperna. Här i England är det svårt att köpa flickkläder som INTE är rosa... Men jag tycker det är rätt fint, så länge det inte är för mycket volanger och trams. Tuffa rosa kläder (som pyjamasen tex) tycker jag är helt ok. Pojkkläder däremot är nästan värre här, det finns typ bara blått och grönt med bilar på. Trist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0