Nappen...

Här är en bild från flyget. Som ni ser suger ungen på sin napp. Eller "namme" som vi kallar det eftersom hon inte kunde säga "nappen" när hon var liten. (Babyn vill inte ha napp.) Ungen brukar ha napp när hon ska sova, när hon ska ha "en lugn stund" och när hon åker i bilen eller i vagnen. Fast när hon var sjuk blev det typ hela tiden. Nu tycker jag att det är dags att sluta med nappen helt på dagen, så från och med nu när vi kom hem så får hon BARA ha den på natten, utan undantag. Det har varit lite gråt och klagan men det går ganska bra. Någon som har nåt bra tips för hur man sen slutar helt med napp?


Kommentarer
Postat av: netten

Vi vara typ brutala o bara "tog" nappen. K skrek i 3 dagar sen var dte ok, fast hon tuggade pa diverse som "hämnd" ;) ,,,

2010-08-04 @ 22:51:18
Postat av: Emma

Vänta tills hon är 13 och ska börja högstadiet. Säg sen att hon måste testa en natt utan eftersom hon är så stor. Efter det är det inte lika gott längre, I would know! Det var så jag slutade suga på tummen.. ;)

2010-08-04 @ 23:13:11
Postat av: Emma

Vilka tjocka goa lår babyn har!!

2010-08-04 @ 23:13:52
Postat av: Åsa

Elsa är likadant, lite halvt besatt av sin napp skulle man kunna säga. Jag tänker dock låta henne ha den ett bra tag till, tills hon fyller 3 iaf så jag har tyvärr inga tips.

2010-08-05 @ 08:41:04
URL: http://asonet.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

ja tips och tips vet jag inte riktigt. Alla mina 3 barn har haft napp och slutat med dom på olika sett, vid ungefär 2,5 -3 års ålder. Men vi har alltid haft förberedelser innan, typ sagt någon vecka innan att på söndag så ska tex Tomten, Skansen eller vad det nu var få nappen. Ena tjejen gav sina till smådjuren på skansen, en annan gav sina till tomten och den tredje gav sina till nappträdet som fanns vid dagis.

2010-08-07 @ 20:54:26
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0