Månen

Jag trodde att det var fullmåne igår men det är ikväll enligt denna website. Så håll utkik efter månen ikväll innan ni går och lägger er! Ungen älskar månen, det var hon som fick syn på den igår. "Mamma, MÅÅÅNEN!" Sen när hon inte ville gå och lägga sig så sa jag att alla måste sova på natten utom månen. Jag låtsades prata med månen och frågade om den skulle vara vaken hela natten. Sen låtsades jag att månen svarade och sa ja jag ska vara vaken hela natten men alla barn måste sova... Då tittade ungen på mig med en viktig min och sa "Nej mamma, månen har ingen mun så den kan inte prata!"


Kommentarer
Postat av: CC

Haha vad komiskt! Men gubben som bor i månen har en mun :)

Den var fantastiskt stor redan för någon dag sedan tyckte jag, hängde över hustaken så jag nästan snubblade för att jag glodde fascinerat

2010-08-24 @ 12:30:55
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Postat av: Maria

Haha, barn är så himla konkreta, det är så roligt.

2010-08-24 @ 19:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0