Prata

Idag har jag och ungen och babyn varit hos min bästa "babykompis" som har en unge som föddes samma natt som ungen. De är alltså lika gamla. Den ungen kan säga följande ord: mummy, daddy, no, car, my. Och möjligtvis några till. Min unge kan flera hundra ord och pratar i meningar med 7-8 ord, på 2 språk. Tänk så olika det kan vara. Men ändå lär ju sig nästan alla att prata till slut! Jag berättar inte detta bara för att skryta, utan för att jag tycker att det är väldigt intressant hur barn lär sig språk. Och jag tycker att det är jättekul att prata med ungen, har alltid gjort det, det är kanske delvis därför hon är bra på att prata. Detta är ett exempel på vad hon kan säga: "Mamma ska slänga alla ungens nappar i soptunnan om ungen skriker!" Oj... jag måste ha hotat med nånting åt det hållet, men jag trodde inte att hon skulle ta det på allvar eller komma ihåg det.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Visst är det häftigt! Karolina sa gah bah ah o alla var supeoroliga utom vi. EN dag satte hon pa svadan helt korrekt o dne har inte stoppat än. Jag kan fa huvudvärk av mitt eget barn ganska ofta nuförtiden... :)

2010-04-20 @ 03:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0