Internationell leverpastejexpert sökes



Helt olika råd till gravida kvinnor.
I Sverige: Ät mycket leverpastej, det är järnrikt och nyttigt.
I England: Ät inte leverpastej, du kan får listeria och få ett dödfött barn.
Jag älskar leverpastej! Har inte ätit det på ett halvår men efter att ha läst i en svensk graviditetstidning att det är bra så mumsade jag snabbt i mig 3 leverpastejmackor och 2 dan därpå. Undrar om det bara är engelsk leverpastej man kan få listeria av? Har googlat men inte hittat några svar på mina frågor. Därför hoppas jag nu att en internationell leverpastejexpert läser min blogg? Hoppas du är en av mina 11 läsare.

Kommentarer
Postat av: CC

Hmm min teori är nog att det kan vara skillnad på hur man behandlar maten i olika länder. Listeria ÄR ju ganska lätt att få just genom sånt som leverpastej, skinkpålägg etc om man inte hanterar det rätt, förpackat o kylt o sånt. Jag var alltid nojig för sånt när jag åt kött...

2009-12-30 @ 19:09:30
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Postat av: Nettan

Har inte hittat leverpastej i CH :( Om pastejen är "kokt" innan den görs borde det vara ok, finns ju "pate" som är mer ratt tillagat. Kanske det som är skillnaden? vad vet jag... det enda jag kom pa typ...

2010-01-08 @ 01:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0