Happy new year...

... och Nappy new year önskar jag alla småbarnsföräldrar... hö hö visst är jag rolig? Nappy betyder alltså blöja. Om ni tror att det heter diaper så har ni tittat för mycket på amerikansk TV.
Som sagt, vi ska bara vara hemma själva ikväll, har laddat upp med lite onyttig plockmat från mataffären. Vi har en ny mataffär i den här lilla byhålan jag bor i! Den heter Morrisons. De har mycket grejer på rea, det finns en speciell hylla för det, med tex sånt som håller på att bli för gammalt. Karln blir jätteglad och känner sig duktig när han hittar schyssta fynd! Det måste vara jägar/samlar-instinkten eller vad det nu heter. Själv tycker jag mest det är jobbigt att handla mat, speciellt idag när vi inte hade något mynt med oss till kundvagnen så vi hade ingenstans att göra av ungen. Hon sprang såklart runt som en virvelvind i hela affären och blev nästan påkörd av olika kundvagnar typ 100 ggr. Kan inte folk hålla ordning på sina barn...? Hmm jo men tyvärr orkar jag inte bära henne mer än några minuter längre. Hon väger 11 kg. Jag fattar inte hur folk orkar bära typ 5-åringar?

Här kommer några nyårsbilder från för några år sen, det är fyrverkerier från London Eye (ett stort pariserhjul) från min kompis fönster i norra London.


Så här långt bort var det innan jag "croppade"... men rätt coolt ändå i verkligheten, har jag för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0